Size daha iyi bir hizmet sunabilmek için, Mitsubishi Motors olarak sitemiz içerisinde bazı çerezler kullanmaktayız. Bu çerezleri dilediğiniz takdirde reddedebilir ve kapatabilirsiniz. Sunduğumuz hizmetlerden yararlanmak ve sitemizin tüm fonksiyonlarına erişebilmek için çerezlere izin vermenizi öneririz. Mitsubishi Motors Çerez Politikası hakkında daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

11.02.2014

Mitsubishi Outlander PHEV Lansmanı Barselona'da Yapıldı

Bu Haberi Paylaşın
Dünyanın ilk plug-in hibrit 4x4 aracı olan Outlander PHEV, Avrupa Lansmanı Barselona’da gerçekleşti.

2012 Paris Motorshow’da dünya lansmanı yapılan ve dünyanın ilk plug-in hibrit 4x4 aracı olan Outlander PHEV lansmanı 4-5 Şubat 2014 tarihlerinde Barselona’da gerçekleşti. 2.000 kilometrelik Asia Cross Country Rally gibi zorlu bir parkuru sorunsuz tamamlayan Outlander PHEV, Avrupa’da (Hollanda ve Kuzey Avrupa ülkelerinde)  şu ana kadar 8.197 adet sattı. 

Sınıfının öncüsü Outlander PHEV, Mitsubishi Motors’un elektrikli araçlar (i-MiEV), 4x4 (Lancer Evolution) ve SUV (Pajero) araçlar konusundaki bilgi birikimi kullanılarak geliştirildi. Hem elektrikli hem de benzinli motor ile donatılan Outlander PHEV’de 2.0 lt. benzinli motor, 12 kWh lityum-iyon batarya, 70 kW jeneratör, ön ve arka tarafında 60 kW’lık iki elektrik motoru bulunuyor. PHEV çalışma sistemi, Outlander PHEV modelinin üç sürüş modu (Saf EV modu, Seri Hibrit Modu ve Paralel Hibrit Modu) arasındaki seçimi de otomatik olarak gerçekleştirerek sürüş performansını ve yakıt ekonomisini sürücü müdahalesine gerek olmaksızın artırır. Tüm sürüş modları birbirine alternatif olarak seçilir. PHEV çalışma sistemi, batarya seviyesine sürüş koşullarına bağlı olarak mod geçişlerini milisaniyeler içerisinde gerçekleştirir ve en kısa zamanda ve mümkün olduğunca EV moduna dönmeye çalışır. Bu sistem ile yeni plug-in hibrit Outlander PHEV’in 44 g/km karbon salımı ve 800 km’den fazla menzil alması hedeflendi. Yakıt tüketimi 1.9 lt/100 km ile de oldukça iddialı. 

Mitsubishi Outlander PHEV, I-MiEV’de olduğu gibi herhangi bir prize takılarak şarj edilebiliyor. Outlander PHEV’i rakiplerinden ayıran en önemli özelliği; araç seyir halindeyken (Seri hibrit ve Paralel hibrit modlarında) otomatik olarak kendisini şarj etmesi. Harici güç kaynağı bulunmadığı durumlarda “Batarya Şarj Modu” seçilerek kendisini şarj edebilmesi ve Fren Geri Dönüşüm Sistemi sayesinde frenleme yaparken motorun şarj edilmesi ile de Mitsubishi Outlander PHEV bir adım öne çıkıyor.

Outlander PHEV, yüksek ekipman seviyesine rağmen mevcut Outlander ile neredeyse aynı bagaj hacmini sunarak rakiplerini geride bırakıyor. Ayrıca wi-fi bağlantısı üzerinden akıllı telefonlarla aracın şarj seviyesi uzaktan kontrol edilebilirken klima çalıştırma fonksiyonları kumanda edilebiliyor. Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, Önden Çarpışma Önleme Sistemi ve Şerit Takip Sistemi ile donatılan Outlander PHEV Euro NCAP testlerinden de 5 yıldız aldı. 2013 yılında Euro NCAP tarafından Önden Çarpışma Önleme Sistemi “İleri Seviye Ödülleri”’ne layık görüldü.