FIRSATLARI KAÇIRMAYIN!

HABERLER

2017 - 2016 - ARŞİV

Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakı “2022 Planı”nı Açıkladı
BU HABERİ PAYLAŞIN;

BASIN BÜLTENİ – Paris/Tokyo, Eylül 15, 2017

RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI İTTİFAKI “2022 PLANI”NI AÇIKLADI

Alliance 2022: Yıllık 10 milyar Euro sinerji hedeflenen bu yeni planda, 14 milyon adet satış ve 240 milyar Dolar ortak gelir öngörülüyor. Aralarındaki işbirliğini güçlendirecek olan Renault, Nissan ve Mitsubishi Motors, ortak platformların, güç aktarma organlarının ve yeni teknolojilerin kullanımına hız verecek.

Yeni hazırlanan altı yıllık planla, üç markanın iş birliğinde aşağıdaki hedeflerin gerçekleşmesi bekleniyor:

  • 9 milyondan fazla araç, dört ortak platformu paylaşacak
  • Ortak güç aktarma organlarının oranı, toplam hacmin üçte birinden dörtte üçüne yükselecek
  • Elektrifikasyon, çevrimiçi araç ve otonom teknolojilerden daha fazla sinerji sağlanması bekleniyor
  • Ortak EV (elektrikli araç) platformlarından ve bileşenlerinden faydalanan 12 saf elektrikli araç modeli piyasaya sürülecek
  • Otonom sürüş (AD) teknolojisine sahip 40 araç piyasaya sürülecek
  • Robotik araç paylaşım hizmetleri işletmeciliğine yönelik çalışmalar başlayacak

Renault, Nissan ve Mitsubishi ortaklığı önümüzdeki altı yıllık hedeflerinden oluşan “Alliance 2022” planını duyurdu. Grup, iş birliği ile planlanan sürenin sonuna dek yıllık sinerjiyi  10 milyar Euro’ya katlamayı hedefliyor.

Bu güçlü işbirliğinin başkanı ve CEO’su olan Carlos Ghosn: "Bugün, üç markamız için bir dönüm noktası. Stratejik planımız Alliance 2022 için öngörülen sürenin sonuna dek, yıllık sinerjimizi iki katına katlayarak 10 milyar Euro’ya çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için, Renault, Nissan ve Mitsubishi Motors, ortak platformlar, güç aktarma organları ve yeni nesil elektrik teknolojilerinin yanı sıra, otonom ve “çevrimiçi araç teknolojilerine” yönelik işbirliğine hız verecek. Diğer taraftan ise bu sinerji, artan skalamız doğrultusunda güçlendirilecek. Planlanan sürenin sonuna dek, toplam yıllık satışlarımızı 14 milyon adet üzerine çıkarmayı ve 240 milyar Dolar gelir elde etmeyi öngörüyoruz.", şeklinde konuştu.

Alliance 2022 çatısı altında üç marka, ortak platform kullanımını dört ortak platform üzerindeki dokuz milyon adet araç ile artırmayı planlıyor. Bu planın aynı zamanda ortak güç aktarma organlarının kullanımını da çoğaltarak, toplam satışların %75’ine ulaşması hedefleniyor.

Alliance 2022, gelişmiş otonom sürüş sistemlerinin, çevrimiçi araç teknolojileri ve yeni mobilite hizmetlerinin geliştirilmesi ve kullanıma alınmasının yanı sıra,  elektrikli araç teknolojilerinin paylaşılması ile de büyük bir ilerleme kaydetmeyi planlıyor.

Plan kapsamında, 2022 yılına dek, pek çok segmentte yeni ortak elektrikli araç platformlarından ve bileşenlerinden faydalanan 12 yeni sıfır emisyonlu elektrikli aracın piyasaya sürülmesi planlanıyor. Aynı süre zarfında, tam otonom kapasiteye ulaşana dek, farklı düzeylerde otonomluğa sahip 40 farklı araç lanse edilmesi planlanıyor. Bir robotik araç paylaşım hizmetleri sağlayıcısı haline gelmek, işbirliğinin yeni mobil hizmetler stratejisinin önemli bir parçasını oluşturuyor.

Altı yıllık ortak planın yanı sıra, üç markanın giderek artan işbirliğini ve yakınlığını temsilen yeni bir logo ve online imaj da basına servis edildi.

Ghosn sözlerini şu şekilde noktaladı: "Bu plan, üç markanın da büyümesini ve karlılığını artıracak. Birbiriyle verimli bir işbirliği içerisinde olan üç bağımsız şirket sayesinde, giderek artan bir sinerji sağlamayı amaçlıyoruz. Bu işbirliği, 1999 yılından bu yana iki üye ile büyüyüp faaliyet gösterdi. Alliance 2022 planı sayesinde, üç veya daha fazla şirket ile büyüyüp faaliyet gösterebileceğimizi kanıtlayacağız."

ALLIANCE 2022 - HEDEFLER VE DETAYLAR

Alliance 2022’nin satış, gelir ve sinerjileri

Renault, Nissan ve Mitsubishi Motors, bu yıl satış hacmi açısından dünyanın en büyük otomotiv grubu oldu. 2017’nin ilk yarısında, satış hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre %7 artarak 5.27 milyon adede ulaşmakla birlikte, elektrikli araçların toplam müşterek satış oranı ise 500.000’i aşkın bir adede yaklaştı.

İşbirliğindeki markaların toplam satış adedinin, planlanan sürenin sonuna dek yılda 14 milyon aracı aşması bekleniyor. Toplam gelirin ise, 2016 yılında elde edilen 180 milyar dolar değerindeki toplam gelire kıyasla %30 artarak, planlanan sürenin sonuna dek 240 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

2016 yılında %16 artarak 5 milyar Euro’ya yükselen sinerjinin, planlanan sürenin sonuna dek artarak 10 milyar Euro’ya ulaşması hedefleniyor. Sinerjinin ikiye katlanması kısmen Mitsubishi Motors’un yoğun yerlileştirme, ortak fabrika kullanımı ve ortak araç platformlarına dayalı katkılarından kısmen de gelişmiş ve gelişmekte olan pazarlardaki varlığımızın genişlemesinden kaynaklanacak.

Hafif ticari taşıtlar (LCV), elektrikli araçlardaki teknoloji paylaşımı ve satış sonrası hizmetler, otonom sürüş teknolojisi, çevrimiçi araç teknolojileri ve yeni mobilite hizmetleri sayesinde üç marka arasında daha güçlü bir sinerjinin oluşması bekleniyor. Üç markanın mevcut mühendislik, endüstri mühendisliği, tedarik zinciri, satın alma ve insan kaynakları alanlarındaki bilgi birikimini bir araya getirmesi ile oluşan bu sinerji daha da bir  güçlü işbirliğini oluşturacak.

Ortak platformların ve güç aktarma organlarının çoğaltılması

Teknoloji alanındaki üç farklı yapıtaşının yanı sıra, markalar ortak platform ve güç aktarma organları kullanımını çoğaltacak.

Bu yeni gelişmeler arasında şunlar yer alıyor:

  • 2022 yılında, 2016 yılındaki iki platformda yer alan 2 milyon adet araca kıyasla, dört ortak platformda 9 milyon adetten fazla araç üretilecek.

  • 2016 yılında üç marka toplam 38 motorun 14’ünü paylaşırken planlanan sürenin sonunda toplamda 31 motorun 22’sini paylaşıyor olacak.

  • CMF mimarisini esas alan ortak platform stratejisi, gelişmiş otonom sürüş kapasiteli yeni bir ortak EV platformuna ve orta büyüklükteki araçlar için yeni bir B segmenti ortak platformuyla genişletilecek.

  • Mitsubishi Motors, CMF mimarisine erişim sağlayacak ve 2020 yılından itibaren ortak güç aktarma organlarını kullanmaya başlayacak.

Ortak Modül  Ailesinin (CMF) genişlemesi, Nissan Rogue, Qashqai & X-Trail, Renault Espace, Kadjar & Megane ve Renault Kwid & Datsun redi-GO da dâhil olmak üzere geniş bir araç portföyünde ortak platform ve güç aktarma  kullanımını kapsayan Renault & Nissan paylaşımlı araç mimarisinin son yıllardaki başarısını takip edecek.

“Alliance 2022” teknolojisinin yapıtaşları

Teknoloji alanındaki yapıtaşları, Ar-Ge’deki tekrarları önleyerek ve üç marka için yeniliklere daha fazla ve daha hızlı erişim sağlayarak sinerjiye önemli bir katkı sağlayacak.

  1. Elektrikli araç liderliğinin güçlendirilmesi

Saf elektrikli araçların öncüsü ve küresel lideri olarak, işbirliğinin hedefi popüler, kitlelere yönelik ve ekonomik elektrikli araçların dünya çapındaki bir numaralı sağlayıcısı olmak. 2022 yılına dek, üç marka Japonya, ABD, Çin ve Avrupa gibi kilit pazalarda yer alan tüm ana segmentleri kapsayacak şekilde ürün yelpazelerini önemli ölçüde büyütmeyi hedefliyor.

Elektrifikasyon alanındaki yapıtaşları, aşağıdakileri kapsayacaktır:

  • 2020’ye kadar, birden fazla segment için ölçeklenebilir ortak EV platformları oluşturulması ve 2022’de EV satış hacminin %70’nin ortak platformları baz alması öngörülüyor.

  • 2020 yılında, işbirliğine üye şirketler arasında paylaşılacak yeni bir EV motor ve batarya serisi tanıtılacak.

  • 2022 yılına dek 12 yeni saf elektrikli araç piyasaya sürülecek.

  • 2022 yılına dek, NEDC onay metodolojisi esas alınarak 600 km’yi aşkın EV menziline ulaşılacak.

  • 2016’dan 2022 yılına gelirken batarya maliyetlerinde %30 düşüş sağlanacak.

  • 2016 yılındaki 15 dakikalık şarjla 90 km düzeyindeki menzil NEDC onay metodolojisi esas alınarak, 2022 yılına dek 230 km’ye çıkarılacak.  

  • Optimize edilen ve yatay konumlandırılan batarya, ilave kabin alanı ve daha iyi tasarım esnekliği sağlayacak.

  • 2022 yılına dek, ortak C/D segmenti PHEV çözümü olarak Mitsubishi Motors’un yeni PHEV teknolojisi benimsenecek.

  1. Otonom sürüş teknolojilerinin ve robotik araçların sunulması

Üç marka, 2022 yılına dek farklı düzeylerde otonom sürüş (AD) teknolojisine sahip 40 farklı aracı piyasaya sürmeyi hedefliyor.

Otonom teknoloji gelişiminin bir parçası olarak, dünyanın farklı bölgelerinde, üye şirketlerin popüler ve kitle piyasalarına yönelik araçlar için gelişmiş AD fonksiyonu sunabilmelerini sağlayacak test programları geliştiriliyor. AD teknolojilerinin kullanımına yönelik zaman çizelgesi aşağıdaki gibi açıklandı: 

  • 2018: Otoyollarda sürekli insan denetimli yüksek düzeyde otonom sürüş teknolojili araçlar

  • 2020: Şehir içinde sürekli insan denetimli yüksek düzeyde otonom sürüş teknolojili araçlar

  • 2020: Otoyollarda periyodik insan müdahaleli yüksek düzeyde otonom sürüş teknolojili araçlar

  • 2022: İnsan müdahalesiz ilk tam otonom sürüş teknolojili araçlar

İş ortakları DeNA (Japonya) ve Transdev (Fransa) ile birlikte robotik araçlar üzerinde gerçekleştirilen saha testleri, grubun aşağıdakileri hedeflediği yeni bir mobilite çağına zemin hazırlayacak:

  • Başka ortaklıkları da içerecek robotik araç paylaşım mobilite hizmetleri ana işletmeciliği

  • Toplu taşıma ve paylaşımlı araç kullanımına yönelik lider araç sağlayıcısı

  1. Çevrimiçi araç teknolojileri ve mobilite hizmetlerinin sağlanması

İttifakın Çevrimiçi Araçlar ve Mobilite Hizmetleri ekibi, yeni mobilite hizmetleri ve ortaklıkları geliştiriyor. Bunun yanı sıra, 2018 yılından itibaren nihai tüketici için araçlarda yeni bağlantı çözümlerinin de sunulması hedefleniyor. Bu çözümler aşağıdaki şekilde gerçekleşecek:

  • Ortak araç içi bilgi-eğlence sistemi ve ortak araç içi bağlantı sistemi

  • Tüm veri arayüzlerinin yönetimi için Connected Cloud (Bağlantılı Bulut) platformunun piyasaya sürülmesi

  • Bulut platform, robotik araç hizmetleri, otomatik sürüşlü sevkiyat araçları ve servis araçları için AD teknolojisine bir geçit sağlayacak.

Connected Cloud (Bağlantılı Bulut) platformu, üç marka için gelişmiş lojistik yönetimi, üretimde gelişmiş veri paylaşımı kullanımı ve garanti maliyetlerini azaltacak bir mekanizma gibi operasyonel verimlilikler sunacak.

Bağlantı planı, aracın kullanım ömrü boyunca yeni hizmetlerin ve özelliklerin kullanılabilmesini sağlayacak açık bir ekosistemin geliştirilmesini kapsıyor.

SON HABERLER

MITSUBISHI YENİLİKLERİNDEN
HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ?
X